de foto's van de stadsfeesten in Juigalpa - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van erick - WaarBenJij.nu de foto's van de stadsfeesten in Juigalpa - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van erick - WaarBenJij.nu

de foto's van de stadsfeesten in Juigalpa

Door: eric gijssen

Blijf op de hoogte en volg

16 Augustus 2005 | Nicaragua, Managua

... oftewel: de patronale feesten van Juigalpa.

De patroonheilige is de maagd Maria, La Virgen de la Asuncion.
Op 11 augustus wordt zij in een processie van haar vaste stek in het ziekenhuis naar de kathedraal gedragen. Daar verblijft zij van 12 tot 16 augustus, gedurende de feesten.
Dagelijks zijn er stierengevechten in de arena. Traditioneel rennen de stieren de eerste dag door de straten naar de arena, maar de presidente van dit jaar heeft dat verboden (tot groot ongenoegen van de Juigalpeños).
Maar in de arena kunnen alle machos (dronken of niet) zich voor de stieren werpen, kleerscheuren oplopen (of somms erger, maar dit jaar gelukkig niet).

De beelden komen uit het videomateriaal dat ik hier heb geschoten (zonder kleerscheuren), vandaar de vreemde textuur.




OPM: ik heb ook een aantal foto's van Freddy en zijn familie geplaatst bij zijn verhaal onder de titel 'Gay in Nicaragua - 1'

  • 17 Augustus 2005 - 20:58

    Claudia:

    Hallo,

    bij toeval kwam ik op jouw waarbenjij.nu pagina. Er leuk om te lezen, vooral omdat ik familie heb wonen in Chontales. Zelf hoop ik er volgend jaar weer naatoe te gaan.

    Heel veel plezier nog in dit mooie land!

    Groetjes Claudia

  • 19 Augustus 2005 - 19:56

    Plien:

    Hi Eric,
    2 oktober kom ik die kant op en om eens een wat inhoudelijker beeld te krijgen van Nicaraqua, stuitte ik op de de goede plek! Jou foto's en verhalen brengen me al wat dichter bij de kern van het land! fijn efkens een andere kant te zien dan een glossy brouchure..ik kan niet wachten totdat ik het met eigen ogen kan zien:) goeie reis:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 44353

Voorgaande reizen:

07 Juni 2005 - 23 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: