foto-impressie - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van erick - WaarBenJij.nu foto-impressie - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van erick - WaarBenJij.nu

foto-impressie

Door: eric gijssen

Blijf op de hoogte en volg

23 Juli 2005 | Nicaragua, Managua

De afgelopen dagen heb ik een heleboel mensen ontmoet die werken rond AIDS-preventie en sexuele diversiteit. Maar het verhaal volgt later. Ik ben van plan te gaan filmen, met als vertrekpunt het verhaal van Freddy.
Zondag ga ik op bezoek bij de oma van Freddy en maandag vertrek ik naar de Caraïbische kust, naar Puerto Cabezas, om er de moeder van Freddy op te zoeken.
Wordt vervolgd...

Ondertussen had ik gehoopt een uitgebreide ontmoeting te hebben met Luis Carrión, comandante van de Revolutie maar nu uitgesloten van het FSLN.
Maar het voelt even zoals die keer dat ik zou gaan filmen met Gerard Thoolen (voor een eindwerk van de filmacademie) en de engelse cineast Peter Greenaway hem op het laatste moment voor mijn neus wegkaapte.

Luis Carrión is momenteel het middelpunt van een moddercampagne door het FSLN en vooral Tomás Borge. Borge was in de jaren '80 Minister van Binnenlandse Zaken, Carrión zijn vice-minister, bevoegd voor staatsveiligheid. Borge: "Hij was er verantwoordelijk voor, dat wil ik nu wel eens zeggen, hij was de eindverantwoordelijke" (voor wat er in die jaren gebeurd is). Afgezien van het feit dat Borge als minister mijns inziens eindverantwoordelijke was, insinueert hij hier dingen, zonder een concreet geval te noemen.
Reactie van Luis Carrión: het is enkel bedoeld om ons (Herty en zijn medestanders) in diskrediet te brengen.
En mijn afspraak is verplaatst naar begin augustus.
Wordt dus ook vervolgd...

Ik houd het vandaag bij een foto-impressie, van een processie in de wijk met het Kindeke Jezus, oftewel El Diviño Niño

  • 24 Juli 2005 - 11:38

    Petra:

    Mooi, om foto's uit de wijk te zien van het feest van divino nino

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 44420

Voorgaande reizen:

07 Juni 2005 - 23 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: